Regulamin sklepu internetowego Forise
Sprzedaż produktów za pośrednictwem strony www.forise.pl realizuje Monika Kaczkowska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Forise Monika Kaczkowska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługujący się numerem NIP 899 289 24 18.
Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest pod adresem e-mail kontakt@forise.pl lub pod numerem telefonu: 792-589-501
SPIS TREŚCI
Rozdział 2. Postanowienia wprowadzające i wymagania techniczne
Rozdział 3. Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
Rozdział 4. Zasady składania zamówienia
Rozdział 5. Metody płatności i sposoby dostawy
Rozdział 6. Wykonanie umowy sprzedaży
Rozdział 7. Zwroty – prawo odstąpienia od umowy
Rozdział 9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Rozdział 10. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
Rozdział 12. Postanowienia końcowe
ROZDZIAŁ 1. DEFINICJE
Sprzedawca – Monika Kaczkowska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Forise Monika Kaczkowska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługujący się numerem NIP 899 289 24 18.
Sklep – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem www.forise.pl
Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca zdolność prawną zamierzająca skorzystać lub korzysta z usług sklepu.
Konsument – użytkownik, który jest osobą fizyczną zawierającą umowę (dokonująca zakupów w Sklepie) ze Sprzedawcą w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna, która zawiera ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, który wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Klient – osoba dokonująca zakupu na Stronie internetowej sprzedawcy (zawierająca umowę ze Sprzedawcą)
Regulamin – Niniejszy dokument określający zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Konsumenta prowadzące bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu/ Produktów ze Sprzedawcą składane za pomocą Formularza Zamówienia.
Formularz zamówienia – dostępny w Sklepie interaktywny formularz, który umożliwia złożenie Zamówienia głównie przez dodanie Produktu/Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży (sposób dostawy i płatności).
Formularza rejestracji – dostępny w Sklepie interaktywny formularz, który umożliwia Użytkownikowi założenie Konta w Sklepie.
Koszyk – element Sklepu, który pokazuje Produkty wybrane przez Konsumenta do zakupu, oraz w którym istnieje możliwość ustalenia i zmiany danych Zamówienia, w szczególności ilości i rodzaju Produktów.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Konsumentem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana/zawarta między Konsumentem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę.
Dzień roboczy– jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
ROZDZIAŁ 2. POSTANOWIENIA WPROWADZAJĄCE I WYMAGANIA TECHNICZNE
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne jest posiadanie przez Konsumenta urządzenia z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową oraz aktywne i aktualne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Użytkownik zobowiązuje się do użytkowania Sklepu zgodnie z obowiązującym prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, praw autorskich oraz własności intelektualnej Sprzedawcy i osób trzecich. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Użytkownika.
- Wszystkie ceny w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Końcowa (ostateczna) kwota do zapłaty (o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, również w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży ze Sprzedawcą) składa się z: ceny za Produkt/Produkty oraz kosztów dostawy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Sklepie (dotyczących cen Produktów, wprowadzania nowych Produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, dokonywania zmian w trwających już promocjach, zmian w sposobach i cenach dostawy oraz metodach płatności).
- Niniejszy Regulamin jest integralną częścią Umowy Sprzedaży zawieranej przez Sprzedawcę z Klientem. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, jednakże niezbędna do dokonania zakupu w Sklepie (zawarcia Umowy Sprzedaży).
ROZDZIAŁ 3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Konto w Sklepie
- Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
- Założenie Konta w Sklepie polega na wypełnieniu Formularza rejestracji podając następujące dane: imię, nazwisko, adres e-mail, oraz akceptacji Regulaminu, oświadczenia o przetwarzaniu danych osobowych i otrzymywania informacji handlowych (opcjonalnie).
- Weryfikacja Konta polega na kliknięciu w link weryfikacyjny wysłany na adres poczty elektronicznej Użytkownika, który został podany przez niego w Formularzu rejestracji.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych przez Użytkownika w Formularzu rejestracji. Hasło jest poufne i Użytkownik nie powinien go nikomu udostępniać.
- Usunięcie konta jest możliwe dla Użytkownika w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat. Odbywa się to poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej (na adres e-mail: kontakt@forise.pl) lub pisemnie (na adres: ul. Poleska 13/13, 51-354 Wrocław).
- Newsletter
- Korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w okienku „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu adresu poczty elektronicznej, na który Newsletter ma być przesyłany i kliknięciu pola „Zapisz się”.
- Istnieje możliwość zapisania się na Newsletter poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w momencie zakładania Konta lub składania Zamówienia. W takim przypadku z chwilą utworzenia Konta lub złożenia Zamówienia Użytkownik zostaje zapisany na Newsletter.
- Użytkownik może w dowolnym momencie zrezygnować z Newslettera. Rezygnacji należy dokonać wysyłając odpowiednie żądanie do Sprzedawcy na adres poczty elektronicznej kontakt@forise.pl lub pisemnie na adres ul. Poleska 13/13, 51-354 Wrocław.
ROZDZIAŁ 4. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
- Aby złożyć Zamówienie należy wybrać Produkt/ Produkty i dodać je do koszyka (poprzez kliknięcie na przycisk ”Dodaj do koszyka”).
- Zalogować się na swoje konto lub użyć opcji złożenia Zamówienia bez rejestracji.
- W przypadku opcji Zamówienia bez rejestracji konieczne jest wypełnienie Formularza zamówienia – wpisanie danych niezbędnych do złożenia zamówienia.
- Wybrać sposób dostarczenia Produktu (sposób dostawy) oraz formę płatności.
- Potwierdzić zamówienie poprzez kliknięcie na przycisk „Kupuję i płacę”.
- Do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym dochodzi w momencie złożenia Zamówienia przez Klienta.
- Klient zostanie poinformowany o przyjęciu zamówienia przez Sprzedawcę drogą elektroniczną (poprzez wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Formularzu zamówienia).
ROZDZIAŁ 5. METODY PŁATNOŚCI I SPOSOBY DOSTAWY
- Konsument może skorzystać z następujących sposobów dostawy Zamówienia:
- przesyłka do paczkomatów InPost,
- przesyłka kurierska (InPost, DPD, DHL),
- przesyłka kurierska za pobraniem (InPost ),
- przesyłka do paczkomatów InPost za pobraniem.
- Konsument może skorzystać z następujących sposobów metod płatności za Zamówienie:
- Płatności elektroniczne (Przelewy24, Cinkciarzpay, BLIK),
- Płatność za pobraniem (przy wyborze sposobu dostawy: przesyłka kurierska za pobraniem (InPost) lub przesyłka do paczkomatów InPost za pobraniem
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy (do 3 dni roboczych)
- Szczegółowe informacje na temat akceptowanych metod płatności i możliwych sposobów dostawy znajdują się na stronach Sklepu.
ROZDZIAŁ 6. WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po złożeniu przez Klienta Zamówienia za za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym (opisane w Rozdziale 4. Regulaminu – „ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA”).
- Po złożeniu Zamówienia Klient zostaje poinformowany o otrzymaniu i przyjęciu do realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę. Na podany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia adres e-mail zostanie przesłana wiadomość potwierdzająca otrzymanie Zamówienia przez sprzedawcę i przyjęcie go do realizacji. Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta tej wiadomości.
- Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży (przy płatnościach elektronicznych, płatności kartą, płatności przelewem) – w przeciwnym razie Zamówienie złożone przez Klienta zostanie anulowane.
- W przypadku płatności za pobraniem Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki.
- Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym na Stronie Internetowej w sposób, który został wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Początek biegu terminu wysyłki w przypadku płatności elektronicznych, płatności kartą i płatności przelewem liczy się od godziny uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. W przypadku płatności za pobraniem – od godziny zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Produkt zostanie dostarczony do Klienta do 7 dni roboczych od momentu opłacenia zamówienia.
ROZDZIAŁ 7. ZWROTY – PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Klientowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy można m.in. poprzez wiadomość e-mail na adres Sprzedawcy (zwroty@forise.pl) lub na adres pocztowy Sprzedawcy.
- Wzór formularza odstąpienia od umowy można znaleźć w załączniku nr 2 Ustawy o Prawach Konsumenta. Skorzystanie ze wzoru nie jest obowiązkowe.
- Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi (nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy), wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę).
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Produktu.
- Konsument / Przedsiębiorca na prawach Konsumenta powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie (ul. Poleska 13/13, 51-354 Wrocław) niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
RODZIAŁ 8. REKLAMACJE
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy produktu Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie i na Stronie Internetowej adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, zdjęcia wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres: ul. Poleska 13/13, 51-354 Wrocław
ROZDZIAŁ 9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń wraz z zasadami dostępu do tych procedur można znaleźć w siedzibach oraz na stronach internetowych rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa Punkt kontaktowy, który udziela informacji dotyczących polubownych postępowań. Dane kontaktowe: tel: 22 55 60 332 lub 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl , plac Powstańców Warszawy 1, Warszawa
- Platforma ODR (http://ec.europa.eu/consumers/odr) – platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami na szczeblu unijnym. Jest ona interaktywną i wielojęzyczną stroną internetową posiadającą punkt obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie lub na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
- Przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, które posiada Konsument:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
ROZDZIAŁ 10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Postanowienia niniejszego rozdziały dotyczą wyłącznie Klientów nie będących konsumentami w myśl art. 221 Kodeksu cywilnego oraz niebędących także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do graniczenia dostępnych sposobów płatności, w tym także wymagania dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
ROZDZIAŁ 11. DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
ROZDZIAŁ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.